web counter

BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 14, 2009

CARA BUAT DUIT

Kali ini saya akan membincangkan cara buat duit internet. Maksud saya, bagaimana cara untuk mempromosikan program affiliate yang disertai.

9 cara membuat promosi secara percuma.

1. Joint Venture

Cuba tawarkan kerjasama bersama usahawan yang mempunyai reputasi dalam bisnes internet dengan meminta mereka mempromosikan produk kita kepada pelanggan mereka. Layari http://www.jvAlert.com. untuk projek kerjasama ini.

2. Menulis e-Zine

Tulis apa sahaja rencana berkaitan dengan produk yang dapat menarik pelawat ke website kita dan pastikan link affiliate kita dimasukkan. Antara website yang boleh kita hantar e-Zine secara percuma ialah;

· http://groups.yahoo.com/group/article_announce

· http://groups.yahoo.com/group/free-content

· http://www.ideamarketers.com

· http://www.marketing-seek.com

3. Forum dan Group

Daftarkan diri terlebih dahulu sebagai ahli forum atau group. Kemudian, turut serta dalam perbincangan group atau forum tersebut dan tinggalkan alamat website pada signature kita setiap kali menulis di laman forum atau group.

4. Pertukaran banner

Kita saling bertukar banner dengan pemilik website yang lain. Tindakan ini membantu menghantar pelawat ke website masing-masing.

5. Menggunakan signature pada e-mel

Signature adalah butiran yang dimasukkan pada bahagian bawah e-mel kita. Contoh signature yang boleh dimasukan ialah nama kita, alamat website dan nombor telefon. Jadi setiap kali kita menghantar e-mel kepada kawan kita, mereka akan dapat melihat e-mel kita beserta signature yang telah dimasukan.

6. Menggunakan blog

Pelajari cara mudah membina blog di http://www.blogger.com. Tulis cerita menarik di blog kita dan letakkan link pada blog ini bagi membantu membawa pelawat ke website kita.

7. Myspace dan Friendster

Daftar ke dalam program-program ini dan jemput rakan kita supaya melawat website kita.

8. Guna FireFox dan pasang Video Downloader

Dapatkan Cyberlink Power Director atau Camtasia Studio 6 di www.download.com. Kemudian, download video-video menarik daripada YouTube. Labelkan video berkenaan dan masukkan alamat website kita pada video berkenaan. Selepas itu, upload kembali video ke YouTube.

9. Menggunakan teknik Search Engine Optomazation (SEO)

Ikuti setiap garis panduan di http://www.seobook.com bagi mendapatkan maklumat bagaimana menggunakan teknik SEO ini.

Tunggu! Ada lagi 9 cara membuat promosi dengan lebih cepat dan lebih berkesan. Sila rujuk post yang seterusnya.

0 comments: