web counter

BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 14, 2009

TAMBAH PENDAPATAN

Ramai orang yang mahu tambah pendapatan melalui internet tetapi tidak tahu cara mudah untuk memulakannya. Jawapannya ialah blogging. Kita membuat blog dan kita juga dapat menghasilkan duit mudah dengannya.

Salah satu masalah utama kita apabila blogging ialah kita tidak tahu apa untuk ditulis atau tidak tahu bagaimana hendak menulisnya. Berikut ialah 3 jalan penyelesaiannya;

1. Ramai affiliate yang kurang suka menulis atau mempunyai masalah untuk menulis blog akan mengupah ghostwriter bagi menulis di blog mereka.

2. Sesetengah yang lain tidak mampu mengupah ghostwriter. Jadi mereka akan berusaha mencari sesiapa sahaja yang sanggup menulis di blog mereka dengan percuma. Lazimnya orang yang sanggup menulis dengan percuma akan meletakkan link ke blog mereka pada artikel yang ditulis percuma untuk kita.

3. Yang selebihnya akan membuat kajian tentang subjek artikel yang mahu ditulis untuk mendapatkan maklumat yang diperlukan buat pengisian blog mereka.



Antara beberapa kaedah bagi membolehkan kita tambah pendapatan ialah dengan melawat blog lain dan tinggalkan komen di blog mereka beserta link ke blog kita. Selain itu, meletakkan iklan Google Adsense dan affiliate link dalam blog kita juga dapat tambah pendapatan.

Oleh itu, selamat blogging dan mudah-mudahan anda dapat tambah pendapatan dengannya.

0 comments: