web counter

BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 14, 2009

DUIT MUDAH

Kita berpendapat mencari duit mudah melalui internet adalah mudah kerana kita hanya perlu bekerja dari rumah. Namun, mencari duit mudah menjadi susah apabila kita tidak mempunyai pengetahuan mengenai bisnes internet. Salah satu cara yang disarankan untuk mencari duit mudah melalui internet ialah melalui affiliate marketing.

Terdapat 3 cara bagaimana program affiliate ini dijalankan atau ditawarkan kepada kita iaitu;

1. Pay-Per-Sale (PPS)

Juga dikenali sebagai program Partnership dan Percentage Partner. Komisyen kita dikira berdasarkan jumlah jualan yang dihasilkan mengikut kiraan peratusan (%) daripada harga produk ataupun dikira berdasarkan nilai tetap. Merchant menggunakan cara ini untuk meningkatkan hasil jualan atau perkhidmatan mereka.

2. Pay-Per-Lead (PPL)

Cara ini digunakan oleh merchant kerana mereka berhasrat mendapatkan senarai prospek dengan cepat. Kita dibayar komisyen berdasarkan senarai prospek yang mendaftar ke dalam sistem website merchant. Pada kebiasaannya, prospek akan diminta mengisi maklumat yang diperlukan oleh merchant.

3. Pay-Per-Click

Menerusi kaedah ini, kita dibayar komisyen apabila terdapat pengguna internet yang mengklik link website merchant yang diletakkan pada site kita.

0 comments: