web counter

BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 14, 2009

DUIT DI INTERNET

Pada artikel saya yang bertajuk cari duit internet, saya ada menyebutkan cara pertama iaitu menjual produk kita sendiri. Sekarang saya akan memberitahu cara yang kedua pula.

CARA 2: Memasang iklan di blog @ web kita

Cara ini lebih mudah. Kebanyakan dari kita mahu memperoleh duit di internet menggunakan cara ini bukan? Salah satu pihak yang terkenal menawarkan iklan dengan cara sebegini ialah Google Adsense. Namun begitu, sebilangan rakyat Malaysia kurang gemar dengan Google Adsense kerana masalah bahasa. Ada yang cuba mendaftar dengan Google Adsense berkali-kali tetapi tetap gagal. Kenapa? Kerana ‘unacceptable language’. Blog mereka 100% berbahasa Melayu!

Sebagai alternatifnya, lahirlah Nuffnang. Nuffnang amat sesuai bagi mereka yang agak ‘elergic’ dengan Bahasa Inggeris.

Antara Adsense dan Nuffnang, saya lebih menyarankan anda daftar dengan Adsense kerana pendapatan dari Adsense lebih lumayan. Bagi saya, bahasa tidak menjadi masalah, asalkan kita bijak berfikir. Saya ada tipsnya di sini bagaimana hendak memohon Adsense tanpa direject;

Tips 1: Anda tulislah setiap post anda sesuka hati dalam BM pun, tapi dalam ruangan ‘description’, anda tulis dalam BI.

Tips 2: Anda boleh publish post 100% dalam BI tanpa perlu pandai BI malah tak payah tulis post pun. Tips yang kedua ni lebih mudah diterima oleh Adsense berbanding tips pertama. Macam mana tu ekk?? Nak tahu rahsianya, klik di sini…

Jika kita masih kurang berkenan menggunakan 2 cara yang telah disebutkan, jangan bimbang. Ada lagi caranya. Saya akan sebut cara tersebut pada post yang seterusnya.

0 comments: